Miesiąc: Lipiec 2021

Gofry nie tylko w wakacje

Dla większości osób gofry nieodzownie kojarzą się nam z wakacjami. W moim domu jemy gofry cały rok (o Tak, tak też można. , to warto robić je przez cały rok w swoim domu.

Zalety robienia gofrów w domu:

  • bez wątpienia cena!
  • Masz wpływ na skład, sama najlepiej wiesz jakich składników użyłaś. Jeśli jesteś mamą alergika- zmodyfikujesz skład
  • możesz je podać nie tylko na słodko, ale i na słono
  • Z produktem, które twoje dziecko lubi, łatwiej wprowadzać nowe smaki np owoce sezonowe. Zwiększamy wtedy ilość lubianych rzeczy przez dziecko:P

Składniki na ok 14 sztuk. U nas starcza to np na 1 posiłek dla 4 osób plus coś zostanie na posiłek np. do szkoły na kolejny dzień.

  • 3 jajka
  • 350 g mleka/wody/napoju roślinnego.- u mnie sojowo -waniliowe
  • 250g mąki orkiszowej pełnoziarnistej – możesz użyć innej
  • 60g oleju rzepakowego
  • 15g erytrolu- opcjonalnie
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Oddziel białka od żółtek. Białka ubij na pianę. Żółtka z pozostałymi składnikami dokładnie wymieszać. Dodaj pianę z białek i rozgrzej gofrownicę. Gofrownicę posmaruj lekko olejem. I teraz śmiało możesz smażyć na złoty kolor.

Tak, śmiało możesz ten przepis dołączyć do twojego jadłospisu.

Przepis ten idealnie się nadaje dla:

  • dla wszystkich, którzy lubią dobre gofry!
  • dla osób insulinoopornych
  • dla cukrzyków
  • dla alergików po małych modyfikacjach
  • dla dzieci małych i dużych!

Jakie dodatki będą najlepsze?

Takie jakie sama wymyślisz. Może być to serek typu skyr z sezonowymi owocami, dżem, mango, mus z jabłka pieczonego, bita śmietana. Jeśli wolisz na wytrawnie to podawaj z guacamole, różnymi humusami, pastami do chleba.

Dzięki temu jest szansa, że Twoje dziecko nie będzie namawiało Cię na kupno gofra z dodatkami, których nie chciałabyś, aby Twoje dziecko jadło.

Sprawdź ten przepis i poleć go innym!

Kasia

Czy wiesz, że sen ma wpływ na wagę Twojego dziecka!

Nic tak dobrze nie regeneruje jak dobry sen. Kto z nas nie marzy czasem o drzemce w ciągu dnia, albo żeby móc się w końcu wyspać i nie nastawiać budzika.

Sen odgrywa znacząca rolę w naszym życiu. W czasie snu nasz organizm regeneruje się oraz sprawia, że czujemy się lepiej zarówno fizycznie jak i psychicznie. Warto zaznaczyć, że dobry sen jest dobry dla każdego bez względu na wiek.

Otyłość jest chorobą podstępna, rozrasta się powoli. Łatwo przeoczyć pierwsze zmiany. Rozmiar, później 2 rozmiary większe ubrania zaczynają wisieć w szafach naszych dzieci. Spodnie za ciasne w pasie, ale trochę za długie. Takie sygnały, często są bagatelizowane przez rodziców, bo wiadomo, że dzieci rosną i ciągle kupujemy nowe ciuszki. Warto spojrzeć czy rozwój naszego dziecka jest prawidłowy.

Nadmierne kilogramy mogą prowadzić do powstania otyłości, a później do cukrzycy typu 2, chorób układu krążenia, zaburzeń hormonalnych, problemów ze stawami, ze snem.

W trosce o dziecko warto częściej sprawdzać stan zdrowia dziecka – dlatego warto robić bilanse zdrowia u pediatry.

Podczas snu organizm też reguluje stężenie takich hormonów jak leptyna czy grelina. Są to hormony wytwarzane przez tkankę tłuszczową. Nadmierne wydzielanie greliny powoduje większy apetyt.

Małe dzieci tuż po narodzinach zazwyczaj jedzą i śpią. Z wiekiem czas jaki poświęcają na sen maleje. Według Naukowców z Journal of Clinical Sleep Medicine dzieci poniżej 12 miesięcy w ciągu doby śpią od 12-16h, zaś w drugim roku życia 11-14 godzin. Przedszkolaki na sen potrzebują 10-13h, zaś już dzieci idące do szkoły 9-12 godzin. Młodzież powinna przesypiać 8-10 godzin w ciągu dnia.

Ostatni okres – czas pandemii – zmienił dużo w naszym życiu. Dużą część dnia spędzaliśmy w domu, ale czy dbaliśmy o sen? Alarmujące są dane naukowców oraz rodziców, że duża część dzieci i młodzieży spędza coraz więcej czasu przy komputerze. Już kilkuletnie dzieci miały styczność z nową technologią – zajęciami online, a także mniej czasu spędzały na zabawach na świeżym powietrzu czy z rówieśnikami.

Co ma sen do wagi dziecka?

Mała ilość snu określana jest przez naukowców jako czas poniżej 6h. Badania amerykańskich naukowców pokazują, że dzieci, które spią poniżej 6,5h mają ponad 4 krotnie większe ryzyko wystąpienia otyłości w wieku dorosłym. Osoby, krótko śpiące maja wyższy wskaźnik BMI.

Zbyt krótki sen i jego niska jakość mogą być zarówno konsekwencją jak i przyczyną nadwagi i otyłości.

Dlaczego dzieci z nadwagą śpią mniej?

Wszystko czego nauczymy teraz nasze dzieci będzie miało wpływ na ich przyszłość, zdrowie. Jakie nawyki wyniosą z domu, prawdopodobnie będzie im się łatwiej żyło i przekażą je młodszym osobnikom.

Dzieci z większą masą ciała, często mają problemy z oddychaniem co nie ułatwia im spokojnego snu. Nadmierna masa ciała może wpływać również na zwężenie i przekrwienie dróg oddechowych, a także powodować obrzęki tkanek w tylnej części gardła. Dbanie o prawidłową masę ciała to nie tylko względy estetyczne, ale przede wszystkim zdrowotne. 

Osoby starsze, ale także i dzieci, które mają większą masę ciała skarżą się na gorszy sen.

Naukowcy podkreślają, że wszystko najczęściej zaczyna się od nieprawidłowych nawyków żywieniowych, które powodują nadwagę, otyłość, a także problemy ze snem. Młodzież, która sypia poniżej 8 godzin częściej sięga po wysokokaloryczne przekąski. W ich diecie często dużo jest tłuszczów i węglowodanów w porównaniu z rówieśnikami śpiącymi dłużej.  W takiej diecie często obserwujemy spadek spożycia owoców i warzyw. Wyspany organizm sięga częściej po lepsze i zdrowsze produkty. Ciekawe jest też to, że osoby niewyspane mogą spożyć w ciągu dnia nawet 500kcal więcej niż wtedy, gdyby byli wyspani. Wczesne wyeliminowanie problemów ze snem może zapobiec rozwojowi nadwagi i otyłości w późniejszym czasie.

Warto natomiast sprawdzać ile śpią wasze dzieci. O której usypiają i do której śpią. Teraz mogą nie być przemęczone, nie widać złego samopoczucia, ale może odbić się to na ich zdrowiu w przyszłości. Pierwszym krokiem w zadbaniu o zdrowie własnego dziecka niech będzie dobry sen.

Jeśli podobał Ci się ten post proszę polub i udostępnij go na Facebooku!

Dziękuję

Kasia

Shopping Cart